معرفی وبلاگ
سلام:بازدیدکننده گرامی برای حمایت ازتولیدات داخلی حتی الامکان ازخریداجناس خارجی پرهیزکنیددراین وبلاگ سعی می شودراه کارهای مناسب برای تقویت نیروی تولیدی این مرزوبوم ارائه گرددایده های شماعزیزان راجهت به قدرت رسیدن تولیدات وطن پذیراهستیم دریغ نفرمایید باتشکرمدیروبلاگ
دسته
توليد ايراني-افتخار جهاني
آموزش طراحي قالب براي تبيان
حمايت ازاقتصاد،كاروتوليدملي
لينگ دوستان
لينگ دوستان
لينگ دوستان
لينگ دوستان
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 497835
تعداد نوشته ها : 163
تعداد نظرات : 7
 حمايت از توليد ملي  حمايت از توليد ملي

ما می توانیم


ذائقه ایرانی ، کالای ایرانی


تولید ملی
Rss
طراح قالب
GraphistThem273

توليد ملي ابزاري براي توسعه فرهنگ ديني و فرهنگ اسلامي- ايراني است. اين نكته را از آنجا مي توان دريافت كه انديشه هاي سياسي هر جامعه جهت گيري هاي آن جامعه را روشن مي كند. به تعبير ديگر اين گروه از انديشه ها تمايلات، تعلقات و سمت و سوي آن جامعه را مشخص مي كند. در پاسخ به اينكه يك جامعه به لحاظ انديشه هاي سياسي اش به دنبال چه آرماني است؟ بايد گفت سه حوزه مسائل سياسي، فرهنگي و اقتصادي با هم ديگر مرتبط هستند به هم تأثير و تأثر دارند.

مسائل فرهنگي اركان و اجزاي جهت گيري را مشخص و معين مي كند. براي مثال در يك جامعه دين محور فرهنگ در مجموعه باورها و ارزش هاي پذيرفته شده ي آن جامعه اعم از آداب و سنن و رفتار، گفت و گو، پوشش، مسكن، خوراك، گفتمان هاي هنري در جريان، شهرسازي و ... متجلي مي شود. از اين روي مي توان گفت كه اقتصاد نيز، به يك معنا، جايگاه بروز و ظهور فرهنگ است.وقتي جهت گيري هاي ما در حوزه فرهنگ تبديل به علم، نقشه، تئوري و ادبيات مي شود پس نتيجه مي گيريم مي توان تجلي و ظهور فرهنگ را در قالب ساختمان و ساختارهاي اجتماعي و تفريحات و ابزارهاي تفريحي يك جامعه شناسايي نمود.


تولید ملی ابزاری برای توسعه فرهنگ دینی و فرهنگ اسلامی- ایرانی است. این نکته را از آنجا می توان دریافت که اندیشه های سیاسی هر جامعه جهت گیری های آن جامعه را روشن می کند. به تعبیر دیگر این گروه از اندیشه ها تمایلات، تعلقات و سمت و سوی آن جامعه را مشخص می کند. در پاسخ به اینکه یک جامعه به لحاظ اندیشه های سیاسی اش به دنبال چه آرمانی است؟ باید گفت سه حوزه مسائل سیاسی، فرهنگی و اقتصادی با هم دیگر مرتبط هستند به هم تأثیر و تأثر دارند.

مسائل فرهنگی ارکان و اجزای جهت گیری را مشخص و معین می کند. برای مثال در یک جامعه دین محور فرهنگ در مجموعه باورها و ارزش های پذیرفته شده ی آن جامعه اعم از آداب و سنن و رفتار، گفت و گو، پوشش، مسکن، خوراک، گفتمان های هنری در جریان، شهرسازی و ... متجلی می شود. از این روی می توان گفت که اقتصاد نیز، به یک معنا، جایگاه بروز و ظهور فرهنگ است.وقتی جهت گیری های ما در حوزه فرهنگ تبدیل به علم، نقشه، تئوری و ادبیات می شود پس نتیجه می گیریم می توان تجلی و ظهور فرهنگ را در قالب ساختمان و ساختارهای اجتماعی و تفریحات و ابزارهای تفریحی یک جامعه شناسایی نمود.

بر همین مبنا باید گفت که زمانی که در جامعه ای خاص سخن از تولید ملی به میان می آوریم باید این تولید مبتنی بر ارزش های مورد پذیرش آن جامعه باشد. برای نمونه در جامعه اسلامی باید مبتنی بر ارزش های اسلامی – ایرانی ما باشند. این معنا و مفهوم از تولید در واقع فضا و بستر تحقق الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت است. تولید در معنای درست آن مسیری برای تحقق تمدن تولید است؛ البته تولیدی که روش و موضوع آن بر اساس شاخصه های دینی و اسلامی باشد.

www.farsnews.com

چهارشنبه یازدهم 5 1391 9:2 بعد از ظهر
X