معرفی وبلاگ
سلام:بازدیدکننده گرامی برای حمایت ازتولیدات داخلی حتی الامکان ازخریداجناس خارجی پرهیزکنیددراین وبلاگ سعی می شودراه کارهای مناسب برای تقویت نیروی تولیدی این مرزوبوم ارائه گرددایده های شماعزیزان راجهت به قدرت رسیدن تولیدات وطن پذیراهستیم دریغ نفرمایید باتشکرمدیروبلاگ
دسته
توليد ايراني-افتخار جهاني
آموزش طراحي قالب براي تبيان
حمايت ازاقتصاد،كاروتوليدملي
لينگ دوستان
لينگ دوستان
لينگ دوستان
لينگ دوستان
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 501182
تعداد نوشته ها : 163
تعداد نظرات : 7
 حمايت از توليد ملي  حمايت از توليد ملي

ما می توانیم


ذائقه ایرانی ، کالای ایرانی


تولید ملی
Rss
طراح قالب
GraphistThem273

توليد كالا بر مبناي فرهنگ و ارزش هاي جامعه اسلامي موجب صيانت اين جامعه در برابر صدمات ناشي از ورود فرهنگ بيگانه در آن است. ناگفته پيدا است كه كالاها حاوي فرهنگ باشند. بنابراين كالاها سبك زندگي را تغيير مي دهند و، به اين ترتيب، در نتيجه ورود كالاهاي بيگانه فرهنگ با هم جامعه و اعضاي خود بيگانه خواهد شد. توليد داخلي مفهوم فراتر از معناي اقتصادي صرف دارد. دامنه توليد ملي تنها به بحث تحريم و جلوگيري از آن محدود نمي شود؛ بلكه معنايي فراتر از استقلال اقتصادي دارد و هدف از آن ساخت تمدن اسلامي ايراني است. تفكر و انديشه اسلامي حاوي پيامي نو براي جهانيان است؛ پيامي كه بر مبناي آن به تأسيس تمدن همت بايد گماشت.


تولید کالا بر مبنای فرهنگ و ارزش های جامعه اسلامی موجب صیانت این جامعه در برابر صدمات ناشی از ورود فرهنگ بیگانه در آن است. ناگفته پیدا است که کالاها حاوی فرهنگ باشند. بنابراین کالاها سبک زندگی را تغییر می دهند و، به این ترتیب، در نتیجه ورود کالاهای بیگانه فرهنگ با هم جامعه و اعضای خود بیگانه خواهد شد. تولید داخلی مفهوم فراتر از معنای اقتصادی صرف دارد. دامنه تولید ملی تنها به بحث تحریم و جلوگیری از آن محدود نمی شود؛ بلکه معنایی فراتر از استقلال اقتصادی دارد و هدف از آن ساخت تمدن اسلامی ایرانی است. تفکر و اندیشه اسلامی حاوی پیامی نو برای جهانیان است؛ پیامی که بر مبنای آن به تأسیس تمدن همت باید گماشت.

نکته قابل تأمل آنجا است که در جهان کنونی شیوه و سبک زندگی نمایان گر پیام اندیشه ای است که در پس زمینه آن سبک زندگی ریشه دارد. سبک و سیاق زندگی امری وابسته به تولید و مصرف روزمره است. تولید صحیح و توانایی در برآورده ساختن نیازهای جامعه انسانی توانمندی یک اندیشه را در ارائه مسیری شایسته برای زندگی درست نمایان می کند.

بنابراین پیام اندیشه اسلامی باید در جامه تولید به منصه ظهور برسد. در غیر این صورت ما به مصرف کالاهای غربی با هر پیامی تن داده ایم.نکته آنجا است که نباید غافل باشیم که پیام های کالاهای غربی با آرمان ها ما در تعارض است.

تعارض پدیدارهای اندیشه غربی و نظام اندیشه اسلامی تعارض مبانی و بنیادین است؛ زیرا نظام تولید غرب بر اساس اندیشه های سودجویانه شکل گرفته است؛ در حالیکه در اندیشه اسلامی منظور از تولید ملی تولیدی است که با حفظ و توسعه ارزش ها همراه باشد. به عبارت دیگر توسعه ارزش ها که در ایجاد تمدن نوین اسلامی آن را دنبال می کنیم در گرو گسترش تولیدات ملی به شیوه ای مطابق با اهداف انقلاب اسلامی است.

www.farsnews.com

چهارشنبه یازدهم 5 1391 9:3 بعد از ظهر
X