معرفی وبلاگ
سلام:بازدیدکننده گرامی برای حمایت ازتولیدات داخلی حتی الامکان ازخریداجناس خارجی پرهیزکنیددراین وبلاگ سعی می شودراه کارهای مناسب برای تقویت نیروی تولیدی این مرزوبوم ارائه گرددایده های شماعزیزان راجهت به قدرت رسیدن تولیدات وطن پذیراهستیم دریغ نفرمایید باتشکرمدیروبلاگ
دسته
توليد ايراني-افتخار جهاني
آموزش طراحي قالب براي تبيان
حمايت ازاقتصاد،كاروتوليدملي
لينگ دوستان
لينگ دوستان
لينگ دوستان
لينگ دوستان
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 497898
تعداد نوشته ها : 163
تعداد نظرات : 7
 حمايت از توليد ملي  حمايت از توليد ملي

ما می توانیم


ذائقه ایرانی ، کالای ایرانی


تولید ملی
Rss
طراح قالب
GraphistThem273

مديرامور عشاير استان تهران ضمن تشريح مشكلات جامعه عشايري اين استان از امضاي موافقتنامه اي با سازمان آب براي احداث مسير ايل راهي براي تردد عشاير به طول 2 كيلومتر در پائين دست سد ماملو خبرداد.

سيروس نصيري درگفتگو با مهر درخصوص مشكلات عشاير استان تهران اظهار داشت: با توجه به توسعه فضاي شهري و ايجاد شهركهاي جانبي كوچ عشاير دچار مشكل شده به‌طوري‌كه هم اكنون مسير كوچ عشاير استان مسدود شده است.

وي افزود: به عنوان مثال، دركوچ بهاره وقتي عشاير از جنوب به شمال استان مي روند دچار مشكل مي شوند.

مديرامور عشاير استان تهران با اعلام اينكه سال گذشته براي نخستين بار بالغ بر 30 مسير ايل راهي عشاير را از طريق روزنامه رسمي قوه قضائيه به ثبت رسانده ايم، گفت: همچنين به دستگاههاي اجرايي اعلام كرديم هردستگاهي كه مي‌خواهد عمليات اجرايي در ايل راههاي عشايري انجام دهد حتما بايد يا مسير جايگزيني را براي عبور عشاير در نظر بگيرد و يا عمليات اجرايي خود را به مكان ديگري منتقل كند.

وي با بيان اينكه براساس قانون ايجاد هرگونه انسدادي در حريم و ايل راههاي عشاير ممنوع است و با آن برخورد خواهد شد، گفت: از لحاظ عرفي و قانوني حق مالكيت عشاير نسبت به ايل راه هاي عشايري كه بالغ بر 30 مسير است بايستي محفوظ بماند.

 


مدیرامور عشایر استان تهران ضمن تشریح مشکلات جامعه عشایری این استان از امضای موافقتنامه ای با سازمان آب برای احداث مسیر ایل راهی برای تردد عشایر به طول 2 کیلومتر در پائین دست سد ماملو خبرداد.

سیروس نصیری درگفتگو با مهر درخصوص مشکلات عشایر استان تهران اظهار داشت: با توجه به توسعه فضای شهری و ایجاد شهرکهای جانبی کوچ عشایر دچار مشکل شده به‌طوری‌که هم اکنون مسیر کوچ عشایر استان مسدود شده است.

وی افزود: به عنوان مثال، درکوچ بهاره وقتی عشایر از جنوب به شمال استان می روند دچار مشکل می شوند.

مدیرامور عشایر استان تهران با اعلام اینکه سال گذشته برای نخستین بار بالغ بر 30 مسیر ایل راهی عشایر را از طریق روزنامه رسمی قوه قضائیه به ثبت رسانده ایم، گفت: همچنین به دستگاههای اجرایی اعلام کردیم هردستگاهی که می‌خواهد عملیات اجرایی در ایل راههای عشایری انجام دهد حتما باید یا مسیر جایگزینی را برای عبور عشایر در نظر بگیرد و یا عملیات اجرایی خود را به مکان دیگری منتقل کند.

وی با بیان اینکه براساس قانون ایجاد هرگونه انسدادی در حریم و ایل راههای عشایر ممنوع است و با آن برخورد خواهد شد، گفت: از لحاظ عرفی و قانونی حق مالکیت عشایر نسبت به ایل راه های عشایری که بالغ بر 30 مسیر است بایستی محفوظ بماند.

 

نصیری در ادامه خاطرنشان کرد: متاسفانه درحال حاضر سد ماملو (این سد در45 کیلومتری جنوب شرقی تهران بر روی رودخانه جاجرود احداث شده است) عبور عشایر را مختل کرده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون درحال برگزاری جلساتی با مسئولان ذیربط هستیم تا هرچه زودتر این مشکل حل شود، گفت: براین اساس در مذاکراتی که با سازمان آب استان تهران داشته ایم، قرار شده است که آنها در پائین دست سد ماملو مسیری را به طول 2 کیلومتر برای عبور عشایر احداث کنند.

مدیرامور عشایر استان تهران ابراز امیدواری کرد که مسئولان سازمان آب استان تهران هرچه زودتر به تعهدی که نسبت به جامعه عشایری استان دارند، عمل کنند.

وی افزایش هزینه های تولید را از دیگر مشکلات جامعه عشایری به شمار آورد و افزود: متاسفانه قیمت نهاده ها به گونه ای افزایش یافته است که عشایر از پس هزینه های آن برنمی آیند و دچار مشکل شده اند.

نصیری درباره مهمترین برنامه عشایر در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، گفت: در سال جاری که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده است، تجهیز شبکه تعاونیهای عشایری را که از مهمترین برنامه های این بخش برای عشایراستان است، دردستور کار داریم.

وی همچنین درمورد میزان تولیدات جامعه عشایری استان تهران عنوان کرد: با توجه به اینکه عشایر استان تهران در حدود 570 هزار راس دام سبک دراختیار دارند، سال گذشته درحدود 10 هزارتن گوشت، 12 هزارتن شیر، 700 تن پشم و سایر محصولات باغی وزراعی را تولید کرده اند.

مدیرامور عشایر استان تهران، جامعه عشایری این استان را یکی از تولید کنندگان عمده دام سبک به شمار آورد و افزود: عشایر استان سال گذشته در مجموع 55 هزارتن گوشت، شیر، پشم و سایر محصولات زراعی را تولید کردند که ارزش ریالی آن بالغ بر 160 میلیارد تومان بوده است.

به گفته وی، میزان تولیدات عشایر استان تهران در سال جاری 20 درصد افزایش خواهد داشت.

www.iana.ir

 

شنبه بیست و هشتم 5 1391 9:45 بعد از ظهر
X