معرفی وبلاگ
سلام:بازدیدکننده گرامی برای حمایت ازتولیدات داخلی حتی الامکان ازخریداجناس خارجی پرهیزکنیددراین وبلاگ سعی می شودراه کارهای مناسب برای تقویت نیروی تولیدی این مرزوبوم ارائه گرددایده های شماعزیزان راجهت به قدرت رسیدن تولیدات وطن پذیراهستیم دریغ نفرمایید باتشکرمدیروبلاگ
دسته
توليد ايراني-افتخار جهاني
آموزش طراحي قالب براي تبيان
حمايت ازاقتصاد،كاروتوليدملي
ديكشنري آنلاين
لينگ دوستان
لينگ دوستان
لينگ دوستان
لينگ دوستان
لينگ دوستان
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 406506
تعداد نوشته ها : 684
تعداد نظرات : 43
 حمايت از توليد ملي  حمايت از توليد ملي

ما می توانیم


ذائقه ایرانی ، کالای ایرانی


تولید ملی
Rss
طراح قالب
GraphistThem273

 

بسم الله الرحمن الرحيم
«الهي انطقني بالهدي و الهمني التقوي»

ماه خرداد و در آستانه‌ي 15 خرداد و سيزده رجب هستيم و بيننده‌ها بحث را شب تولد امام جواد مي‌بينند. مي‌توانم راجع به هر مناسبتي يك چيزي بگويم، ولي امسال مقام معظم رهبري، راجع به توليد ملي صحبت كرده و من يك بحث اين رقمي دارم، رويش هم كار كرده‌ام و پر از نكته و آيه و لطيفه. اين بحث را انجام مي‌دهم، چيزي كه ندارم، ولي اگر اين بحث ثواب دارد، ثواب اين بحث را هديه به امام جواد مي‌كنيم. هديه‌ي روح امام مي‌كنيم. هديه‌ي روح شهداي 15 خرداد مي‌كنيم، شهداي انقلاب، چيزي كه نداريم. اگر ثواب دارد ثوابش را هديه مي‌كنيم.
 توليد در روستا، مصرف در شهرها
منطقاً چون شما وراميني هستيد و پيشوا و منطقه‌اي كه اطراف تهران هستند، ولو شهرتان كوچك است ولي راستش را بخواهيد تهراني‌ها سر سفره‌ي وراميني‌ها نشسته‌اند. اصلاً شهري‌ها سر سفره‌ي غير شهري‌ها نشسته‌اند. يعني بنده كه در تلويزيون بلبل زباني مي‌كنم، از سرتاپايم براي شماست. چون اين عمامه روي سر از پنبه است، پنبه هم توليد كشاورز است. كفش من هم چرم است، چرم پوست گاو است، گاو هم دامداري كشاورز است. يعني من حجت‌الاسلام، بنده از مخ تا كف پا به روستايي مديون هستم. دانشجوها هم همينطور هستند. دانشجوها هم مديون روستايي‌ها هستند. دولت بايد براي همه امكانات فراهم كند، در خيلي از روستاها از قديم دبستان نبوده آنوقت براي شهري‌ها دانشگاه ساختند. يعني از دبستان او كم گذاشتند، به دانشگاه او اضافه كردند، او ليسانس شده و او بي‌سواد مانده. البته الحمدلله اين قدم‌هايي كه بعد از انقلاب برداشته شد، خيلي چيزها را حل كرده است. توسعه‌ي دانشگاه، ديگر ما الحمدلله بي‌سواد نداريم. فوقش نه درصد، هشت درصد، ده درصد، مناطقي تا 15 درصد، يعني بين 5 درصد تا 15 درصد. بي‌سوادي هم الحمدلله ريشه‌كن شد. يك مقداري مانده كه انشاءالله آموزش و پرورش همت مي‌كند و همت كرده است و انشاءالله حل مي‌شود. خوب پس در منطقه‌ي توليد هستيم نه منطقه‌ي مصرف. راجع به توليد، قرآن چه مي‌گويد، برايتان بگويم.
بسم الله الرحمن الرحيم
از بركات يادداشت برداري اين است كه بنده حدود چهل سال است، هرچه گفتم تقريباً يادداشت كردم. حالا چند تا گوني يادداشت دارم. اينها را تايپ كرديم در يك سي‌دي. چند هزار سخنراني در يك سي‌دي، بي‌قفل هركس مي‌خواهد تكثير كند. جايي كه مي‌نشينيد دل بدهيد پاي تلويزيون. اگر دل بدهيد يك ساعتش به اندازه‌ي 50 ساعت است. وگرنه مي‌شويد مثل من. من چند هزار ساعت در ماشين نشستم، دل ندادم، هنوز رانندگي ياد نگرفتم. اگر سي ساعت دل مي‌دادم، ياد مي‌گرفتم شما به خصوص، دانشجو، طلبه، استاد دانشگاه، با قلم و كاغذ باشيد، يكي از اساتيد مي‌گفت: در رختخوابتان هم قلم و كاغذ باشد. چون قبل از خواب ممكن است يك چيزي به ذهنت بيايد، تا مي‌گويي: صبح يادداشت مي‌كنم، مي‌پرد. همان در رختخواب، پهلوي چراغ در آشپزخانه هم يك قلم و كاغذ باشد. اين يادداشت برداشتن خيلي مهم است.
بسم الله الرحمن الرحيم، توليد ملي. توليد كننده، مصرف كننده، وظيفه‌ي دولت.
 توليد و توسعه، نه تعطيل سرمايه
راجع به توليد، اصلاً خدا بي‌كاري را قبول ندارد. حتي بي‌كاري جمادات. مي‌گويد: از جمادات هم بايد كار بكشي. اگر كسي يك قطعه زميني دورش را سنگ چين كرد، تا سه سال كشاورزي نكرد، آباد نكرد، سنگ‌ها را برداريد دور بياندازيد و تصرف كنيد. يعني اينكه من دورش سيم خاردار كشيدم، سيم خاردار سه سال ارزش دارد. شما حق نداري زمين خدا را معطل كني.


پول حق ندارد معطل شود. در قرآن داریم اگر کسی پولش را بخواباند، کنز کند، طلا و نقره را گنج گند، و در راه خدا خرج نمی‌کند، قرآن می‌گوید: همین فلز را روز قیامت داغ می‌کنند، «فَتُکْوى‏ بِها جِباهُهُمْ وَ جُنُوبُهُم‏» (توبه/35) فلز را داغ می‌کنند به پیشانی و پهلو و بعد می‌گویند: «هذا»، «هذا» یعنی چه؟«هذا ما کَنَزْتُم‏» (توبه/35) این همان گنج است. پول نباید راکد باشد. زمین و آب نباید راکد باشد. نیروی انسانی نباید راکد باشد.
پیرمردی در خانه نشسته بود، حضرت فرمود: چه می‌کنی؟ گفت: دیگر کار نمی‌کنم. اینقدر داریم که این آخر عمری بخوریم. فرمود: بی‌عقل شدی. آدم تا نفس آخر هم باید کار کند. داری بخوری یعنی چه؟ مگر بناست کار بکنی بخوری. برو کار کن بگذار دیگران بخورند. خودت خوردی کافی نیست. برو از تجریباتت استفاده کن.
علم راکد، اوه اوه اوه... یک آیه داریم که توبیخش از زنا و لواط و رشوه و ربا و دزدی و آدم‌کشی هم بدتر است. می‌گوید چه؟ «یَکْتُمُون» کتمان می‌کند، می‌داند و نمی‌گوید. علم راکد. کسانی که کتمان می‌کنند «أُولئِکَ یَلْعَنُهُمُ اللَّهُ» (بقره/159) خدا لعنتشان می‌کند، «وَ یَلْعَنُهُمُ اللاَّعِنُونَ» لاعن یعنی لعنت کننده. «اللاَّعِنُونَ» یعنی همه‌ی لعنت کننده‌ها، جن و انس و فرشته، خدا و جن و انس و فرشته، «یلعنُ» در طول تاریخ، برای همیشه. همیشه خدا و انسان‌ها و فرشته‌ها و جنیان، لعنت می‌کنند به کسی که علم را راکد بگذارد «یَکتُمون». علم نباید راکد شود. باید همیشه در حال تولید باشیم.
چرا قمار حرام است؟یکی از عیب‌های قمار این است که رکود است. من و شما می‌نشینیم، قمار بازی می‌کنیم. یک پولی از جیب من در جیب شما می‌آید. یا من برنده می‌شوم، پول شما در جیب من می‌آید. این که آدم پولش را از این کیسه در آن کیسه بگذارد. یعنی تولید نشده، پول جا به جا شده است. در قمار تولید نیست، جابه‌جایی است. تولید نیست حرام است.
داریم اگر خیاط پارچه را می‌گیرد و می‌دهد به شاگردهایش می‌دوزند، هرچه می‌گیرد حرام است، جز اینکه خیاط هم یک کاری کرده باشد. مثلاً برش، تأمین، نظارت، مدیریت، کنترل، تعلیم بچه خیاط‌ها، اگر یک نقشی دارد می‌تواندکت و شلوار را از من بگیرد فلان مبلغ، مقداری‌اش را بردارد و باقی‌اش را به شاگردها بدهد، شاگردها بدوزند. اما اگر هیچ خاصیتی ندارد، فقط استاد خیاط است و هیچ نقشی ندارد. اگر هیچ خاصیتی ندارد، این استاد حق ندارد پول بردارد. چون کاری نکرده.

www.tarvijequran.com

جمعه ششم 5 1391 6:11 صبح
X