معرفی وبلاگ
سلام:بازدیدکننده گرامی برای حمایت ازتولیدات داخلی حتی الامکان ازخریداجناس خارجی پرهیزکنیددراین وبلاگ سعی می شودراه کارهای مناسب برای تقویت نیروی تولیدی این مرزوبوم ارائه گرددایده های شماعزیزان راجهت به قدرت رسیدن تولیدات وطن پذیراهستیم دریغ نفرمایید باتشکرمدیروبلاگ
دسته
توليد ايراني-افتخار جهاني
آموزش طراحي قالب براي تبيان
حمايت ازاقتصاد،كاروتوليدملي
لينگ دوستان
لينگ دوستان
لينگ دوستان
لينگ دوستان
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 501091
تعداد نوشته ها : 163
تعداد نظرات : 7
 حمايت از توليد ملي  حمايت از توليد ملي

ما می توانیم


ذائقه ایرانی ، کالای ایرانی


تولید ملی
Rss
طراح قالب
GraphistThem273

يكي از نقشه هاي دشمنان اسلام جهت تضعيف جامعه مسلمانان، استعمار اقتصادي و هجوم كالاهاي غربي به بازار اين كشورهاست، به نحوي كه امروزه بازار جوامع شرقي به محل رقابت كالاهاي بومي و مصرفي غرب تبديل شده است. كشورهاي استعماري با ورود كالاها و توليدات خود به بازارهاي اسلامي، بخش قابل توجهي از درآمد سالانه خود را كسب مي نمايند و از سوي ديگر جوامع مسلمان با از دست دادن بازارهاي اصلي خود، رونق اقتصادي خود را از دست مي دهند. اين كشورها بايد اين مسئله را در نظر داشته باشند كه جهت نيل به توسعه و پيشرفت بومي و خوداتكا، مي بايست بازار و اقتصاد خود را مستقل سازند و بتوانند با بومي سازي محصولات و توليدات خود، استقلال اقتصادي را به نحو كامل به دست آورند.         حضرت امام خميني (ره) در اين زمينه چنين مي فرمايند: «اكنون بازارهاي كشورهاي اسلامي مراكز رقابت كالاهاي غرب و شرق شده است، و سيل كالاهاي تزئيني مبتذل و اسباب بازي ها و اجناس مصرفي به سوي آنها سرازير است و همه ملت ها را آن چنان مصرفي بار آورده اند كه گمان مي كنند بدون اين اجناس آمريكايي و اروپايي و ژاپني و ديگر كشورها زندگي نمي توان كرد.» (1)

هدف دولت هاي استعماري از نزديك شدن به جوامع ديگر، بهره برداري از منابع و امكانات اقتصادي آنهاست. استكبار جهاني سعي در تسخير بازار و انگيزه هاي مصرفي كشورهاي شرقي دارد تا بتوانند توليدات و كالاهاي صنعتي و مصرفي خود وارد بازار تمامي كشورها نمايند و از اين طريق سود و منفعت خود را افزايش دهند. به همين دليل آنها ارتباط سياسي، اقتصادي و اجتماعي خود را با كشورهاي اسلامي محدود به شرايطي مي كنند كه بتوانند به اهداف شوم و سودگرايانه خود دست يابند و زماني كه تحقق آرزوها و مقاصد منفعت طلبانه شان با موانع و مشكل روبه‌رو شود، اين ارتباط نيز محدود خواهد شد. حضرت امام خميني (ره) در زمينه اهداف دولت هاي استعماري بخصوص آمريكا از نزديك شدن به جوامع شرقي مي فرمايند: «..آمريكا از شما نفت مي خواهد و آمريكا از شما نفع مي خواهد و مي خواهد شما بازار باشيد براي او. اينها فرق نمي كند، اينها مي خواهند كه از شما استفاده بكنند، از مخازن كه خدا به شما داده آنها استفاده اش را بكنند.. والّا در آنجايي كه شما گرفتار بشويد، هيچ يك از اينها به داد شما نخواهند رسيد؛ آنها آن وقت مي گويند ما اينها را نمي شناسيم. بناي اين اشخاصي كه توجهشان به خودشان و به دنياي خودشان است، اين است كه مادامي كه به نفع آنها چيزي باشد با آنها همراهند و با آنها هم كاسه هستند، آن روزي كه ببينند اين به نفع نيست، ولو دوست شان باشد كنارش مي گذارند.» (2)


با اتکا به تولید ملی و بومی سازی محصولات و کالاهای محلی می توان به برخی از این مشکلات اقتصادی پایان داد. تولید ملی و بهره برداری از منابع محلی و تولید کالاهای بومی از این منابع و وارد نمودن آنها به بازار داخلی بخشی از راه حلی است که می تواند مسیر رشد و ترقی و جهاد اقتصادی را بگشاید. در کنار این مسئله باید از ورود کالاهای تجملاتی و مصرفی غرب به بازارهای داخلی جلوگیری نمود. جهاد اقتصادی و تولید ملی مسئله ای چند بعدی است که نیازمند مطالعات و تحقیقات کارشناسان، علما و دانشمندان ایرانی است تا بتوان به اهداف استقلال اقتصادی و رشد ملی دست یافت. حضرت امام (ره) در زمینه حل مشکل اقتصادی چنین می فرمایند: «کشورهای اسلامی به واسطه ضعف مدیریت ها و وابستگی، به وضعیت اسفبار گرفتار شده اند که این به عهده علمای اسلام و محققین و کارشناسان اسلامی است که برای جایگزین کردن سیستم ناصحیح اقتصاد حاکم بر جهان اسلام، طرح ها و برنامه های سازنده و دربرگیرنده منافع محرومین و پابرهنه ها را ارائه دهند و جهان مستضعفین و مسلمین را از تنگنا و فقر معیشت به درآورند.» (3)    پی نوشتها : (صحیفه امام خمینی (ره) ؛ ج19، ص344)  (صحیفه امام؛ ج18، ص127)  (صحیفه امام؛ ج20، ص340)

m3657z.blogfa.com

يکشنبه اول 5 1391 9:54 بعد از ظهر
X