معرفی وبلاگ
سلام:بازدیدکننده گرامی برای حمایت ازتولیدات داخلی حتی الامکان ازخریداجناس خارجی پرهیزکنیددراین وبلاگ سعی می شودراه کارهای مناسب برای تقویت نیروی تولیدی این مرزوبوم ارائه گرددایده های شماعزیزان راجهت به قدرت رسیدن تولیدات وطن پذیراهستیم دریغ نفرمایید باتشکرمدیروبلاگ
دسته
توليد ايراني-افتخار جهاني
آموزش طراحي قالب براي تبيان
حمايت ازاقتصاد،كاروتوليدملي
لينگ دوستان
لينگ دوستان
لينگ دوستان
لينگ دوستان
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 503804
تعداد نوشته ها : 163
تعداد نظرات : 7
 حمايت از توليد ملي  حمايت از توليد ملي

ما می توانیم


ذائقه ایرانی ، کالای ایرانی


تولید ملی
Rss
طراح قالب
GraphistThem273

سياست‌گذاري و هدف‌گذاري كلان كشور به عهده مقام معظم رهبري است و ايشان با در نظر گرفتن شرايط مختلف براي هر سال شعار ويژه‌اي را اعلام مي‌كنند.

توليد ملي از نگاه صنعتگران در سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني كه با اعتقاد قلبي همراه است، را جور ديگر بايد ديد.
 
به گزارش جهان به نقل از فارس، جامعه براي پيشرفت و تعالي نيازمند برنامه‌ريزي در عرصه‌هاي مختلف است.

 
سياست‌گذاري و هدف‌گذاري كلان كشور به عهده مقام معظم رهبري است و ايشان با در نظر گرفتن شرايط مختلف براي هر سال شعار ويژه‌اي را اعلام مي‌كنند.


سیاست‌گذاری و هدف‌گذاری کلان کشور به عهده مقام معظم رهبری است و ایشان با در نظر گرفتن شرایط مختلف برای هر سال شعار ویژه‌ای را اعلام می‌کنند.
 
تولید ملی از نگاه صنعتگران در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی که با اعتقاد قلبی همراه است، را جور دیگر باید دید.
 
به گزارش جهان به نقل از فارس، جامعه برای پیشرفت و تعالی نیازمند برنامه‌ریزی در عرصه‌های مختلف است.

 
سیاست‌گذاری و هدف‌گذاری کلان کشور به عهده مقام معظم رهبری است و ایشان با در نظر گرفتن شرایط مختلف برای هر سال شعار ویژه‌ای را اعلام می‌کنند.

 
امسال شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی به دنبال شعار سال گذشته مبنی بر جهاد اقتصادی از طرف مقام معظم رهبری ابلاغ شده و این امر نشان دهنده حساسیت موضوع برای کشور است.

 
سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان برای آشنایی اصحاب رسانه از وضعیت واحدهای صنعتی و انتقال آن به جامعه، بازدید از طرح‌های در حال توسعه و واحدهای مشکل‌دار استان را در دستور کار خود قرار داده است و خبرنگاران در نخستین گام از طرح‌های توسعه‌ای کاشی خزر، فولاد امیرکبیر خزر و شرکت داروسازی بهوزان دیدن کردند.

 
پیدا کردن هدف مناسب در نگاه نخست برای خبرنگاران کمی نامفهوم بود اما زمانی که وارد طرح توسعه کاشی خزر در شهر صنعتی رشت شدیم سوله کارخانه احداث شده‌ای را دیدیم که تجهیزات در حال نصب بود، تجهیزاتی که از کشورهای اروپایی وارد شده است.

 
خبرنگاران از مدیرعامل کارخانه از تحریم‌ها پرسیدند و اینکه تجهیزات مورد نیاز چگونه وارد کشور شده است و وی با بیان اینکه تحریم‌ها مشکل اصلی طرح‌های توسعه‌ای نیست، گفت: مدت زمانی که تجهیزات از گمرک‌های کشور وارد کارخانه شده، بیشتر از زمانی بوده که تجهیزات را از کشورهای اروپایی خریداری و وارد کردیم.

 
محمدجواد برازجانی، با اشاره به افق صنعت کاشی کشور اظهار کرد: ایران چهارمین تولید کننده کاشی در جهان است و به کشورهای منطقه کاشی صادر می‌کند.

 
وی به کنکاش خبرنگاران درباره آینده صنعت کاشی پاسخ داده و تصریح کرد: کاشی را تنها برای تولید داخلی و صادرات به کشورهای منطقه تولید نمی‌کنیم بلکه به کشورهایی مانند استرالیا کاشی صادر می‌شود و تولید کاشی با سلیقه‌های مختلف جهانی در دستور کار قرار دارد.

 
نکته جالب در سخنان برازجانی، در زمانی که اعمال تحریم‌های اقتصادی از دیگر مواقع بیشتر شده، سود در آخرین مرحله قرار دارد و به صادرات در عرصه بین‌المللی می‌اندیشد و در این جا بود که متوجه شدیم سرمایه ایرانی همراه با اعتقاد قلبی است و در مسیر آرمان‌ها حرکت می‌کند.

 
طرح توسعه فولاد امیرکبیر نیز نکته‌های جالبی در خود داشت و برای اینکه تولید تداوم داشته باشد از سوخت دوگانه‌سوز در اجرای پروژه استفاده شده تا در مواقع متفاوت کارخانه به تولید خود ادامه دهد.

 
طرح توسعه خط تولید داروهای نوترکیب ضد سرطانی و استریل چشمی، گوشی و بینی سومین پروژه‌ای بود که خبرنگاران از آن بازدید کردند و دیدند کارکنان همدیگر را با نام کوچک صدا می‌کردند و دوستی ویژه‌ای در تمام سطوح مدیریتی و کارکنان حاکم است.

 
صمیمیت ویژه کارکنان شرکت بهوزان توجه اصحاب رسانه را جلب کرد و متوجه شدیم که دوستان دانشگاهی دیروز، پس از فارغ‌التحصیلی سرمایه‌های اندک خود را جمع کرده و در مسیر تولید و اشتغال به‌کار گرفتند و روح کار جمعی موفق را به نمایش گذاشتند.

 
مدیران کارخانه از کمبود سرمایه در آغاز به‌کار شرکت گفتند و اینکه گاهی مجبور می‌شدند حتی فرش منزل خود را برای تداوم کار بفروشند اما از فعالیت دلسرد نشدند.

 
محمود حاج رضا تهران، مدیر پروژه طرح توسعه داروسازی بهوزان هدف از طرح مذکور را خودکفایی کشور از ورود دارو و صادرات به دیگر کشورها عنوان کرد و در اینجا نیز دیدیم تولید ملی همراه با سرمایه ایرانی در خدمت اشتغال و ورود در عرصه بین‌المللی است.

 
تامین ارز مورد نیاز شرکت‌های مذکور برای خرید تجهیزات بسیار جالب بود زیرا دولت از مدت‌ها قبل از تحریم بانک مرکزی و اعمال فشارها از طرف برخی کشورها، تمهیدات لازم را اندیشیده و صندوق توسعه ملی ارز مورد نیاز واحدهای تولیدی را تامین می‌کند و دیگر از تامین ارز از بازار آزاد سخنی نبود.

 
مشکل اصلی مدیران واحدهای صنعتی کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش است و اینکه استمهال به‌تنهایی پاسخگو نبوده و بانک‌ها بهتر است به واحدهای صنعتی در بازپرداخت تسهیلات تنفس دهند.

 
بازدید از طرح‌های توسعه‌ای مذکور به اتمام رسید و برگشتیم اما به این نکته رسیدیم چشم‌ها را باید شست و تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی از نگاه صنعتگران که با اعتقاد قلبی همراه است، را جور دیگر باید دید.

 
سرپرست شعب بانک صنعت و معدن گیلان نیز اظهار کرد: تسهیلات بانک صنعت و معدن به بخش صنعت پرداخت می‌شود و تاکنون 13 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده به بخش صنعت گیلان از منابع استانی بوده است.

 
علی الفونه با بیان اینکه بقیه تسهیلات پرداختی به بخش صنعت گیلان از منابع خطوط اعتباری مرکز و از محل سرمایه بانک صنعت و معدن است، افزود: کمبود نقدینگی از جمله موارد کاهش پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی استان است ضمن اینکه بانک واسطه انتقال وجه به متقاضیان است و تمام منابع دریافتی بانک صنعت و معدن به واحدهای صنعتی پرداخت می‌شود.

 
به گفته وی، بخشی از پرداخت تسهیلات از محل برگشت تسهیلات پرداختی است و تسهیلات برگشت داده شده، به صنایع دیگر در استان پرداخت می‌شود.

 
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز از صدور مجوز یک‌هزار و 100 طرح صنعتی در استان خبر داد و گفت: گیلان جزو استان‌های توسعه یافته در بخش کانی غیر فلزی است ضمن اینکه در بخش فولاد از قابلیت‌های بسیاری برخورداریم.

 
علی منتظری، تکمیل زیربناهای توسعه به‌ویژه ایجاد امکانات زیربنایی مانند آب، برق، گاز و تلفن و همچنین تامین عرصه‌های مورد نیاز به منظور استقرار صنایع در گیلان را ضروری خواند.

 
وی همکاری بیشتر و نزدیک‌تر سیستم بانکداری و بنگاه‌های مالی با فعالان اقتصادی به‌ویژه صنعتگران را مورد تاکید قرار داد و آن را در راستای توسعه صنعت استان تاثیرگذار دانست.

jahannews.com

 

يکشنبه دوازدهم 6 1391 7:43 بعد از ظهر
X