معرفی وبلاگ
سلام:بازدیدکننده گرامی برای حمایت ازتولیدات داخلی حتی الامکان ازخریداجناس خارجی پرهیزکنیددراین وبلاگ سعی می شودراه کارهای مناسب برای تقویت نیروی تولیدی این مرزوبوم ارائه گرددایده های شماعزیزان راجهت به قدرت رسیدن تولیدات وطن پذیراهستیم دریغ نفرمایید باتشکرمدیروبلاگ
دسته
توليد ايراني-افتخار جهاني
آموزش طراحي قالب براي تبيان
حمايت ازاقتصاد،كاروتوليدملي
لينگ دوستان
لينگ دوستان
لينگ دوستان
لينگ دوستان
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 497880
تعداد نوشته ها : 163
تعداد نظرات : 7
 حمايت از توليد ملي  حمايت از توليد ملي

ما می توانیم


ذائقه ایرانی ، کالای ایرانی


تولید ملی
Rss
طراح قالب
GraphistThem273

سال جاري با نويد حمايت از توليد ملي آغاز شد و از اين رو، اين اميد شكل گرفت كه تدابيري از سوي سازمان ها و دستگاه هاي مختلف، براي حمايت از توليدات ملي و حمايت از سرمايه و كار ايراني انديشيده شود. براي تحقق اين موضوع بسياري از كارشناسان اقتصادي و اجتماعي نقش ويژه اي براي خانواده و زنان در خصوص حمايت از كالاي ايراني قائل هستند. زيرا آن ها مي توانند چرخ صنعت را بيش از پيش به حركت اندازند و صنعت و توليد را جان تازه اي بخشند.

سال هاست كه عادت كرده ايم وقتي قرار است كالايي خريداري شود و يا جهيزيه اي تهيه كنيم، انگشت انتخاب به سوي كالاي خارجي نشانه مي رود. حتي وقتي قرار است در تهيه كم اهميت ترين وسايل نظير لوازم آرايش و ... انتخابي صورت گيرد، كالاي ايراني در اين انتخاب جايي ندارد و كالاي خارجي كه در برخي موارد از مشابه داخلي بي كيفيت تر است، انتخاب مي شود. بنابراين بنا به گفته كارشناسان اقتصادي، اجتماعي و فعالان امور زنان، امسال كه به نام سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني نام گذاري شده است، بايد سرآغازي براي فرهنگ سازي در خانواده ها براي ارجح دانستن كالاي ايراني به كالاهاي خارجي باشد. در اين صورت هم چرخ صنعت تندتر از قبل مي چرخد، هم با ايجاد رقابت ميان توليدات داخلي، بر كيفيت آن افزوده مي شود. البته نام گذاري امسال به نام توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني، مسئوليت مضاعفي را نيز بر دوش توليدكنندگان داخلي و صنعت گران مي گذارد زيرا براي توليد محصولات باكيفيت تر بايد كمر همت ببندند و با توليد محصولات كيفي، زمينه جذب مصرف كنندگان را فراهم آورند.


سال جاری با نوید حمایت از تولید ملی آغاز شد و از این رو، این امید شکل گرفت که تدابیری از سوی سازمان ها و دستگاه های مختلف، برای حمایت از تولیدات ملی و حمایت از سرمایه و کار ایرانی اندیشیده شود. برای تحقق این موضوع بسیاری از کارشناسان اقتصادی و اجتماعی نقش ویژه ای برای خانواده و زنان در خصوص حمایت از کالای ایرانی قائل هستند. زیرا آن ها می توانند چرخ صنعت را بیش از پیش به حرکت اندازند و صنعت و تولید را جان تازه ای بخشند.

سال هاست که عادت کرده ایم وقتی قرار است کالایی خریداری شود و یا جهیزیه ای تهیه کنیم، انگشت انتخاب به سوی کالای خارجی نشانه می رود. حتی وقتی قرار است در تهیه کم اهمیت ترین وسایل نظیر لوازم آرایش و ... انتخابی صورت گیرد، کالای ایرانی در این انتخاب جایی ندارد و کالای خارجی که در برخی موارد از مشابه داخلی بی کیفیت تر است، انتخاب می شود. بنابراین بنا به گفته کارشناسان اقتصادی، اجتماعی و فعالان امور زنان، امسال که به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام گذاری شده است، باید سرآغازی برای فرهنگ سازی در خانواده ها برای ارجح دانستن کالای ایرانی به کالاهای خارجی باشد. در این صورت هم چرخ صنعت تندتر از قبل می چرخد، هم با ایجاد رقابت میان تولیدات داخلی، بر کیفیت آن افزوده می شود. البته نام گذاری امسال به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، مسئولیت مضاعفی را نیز بر دوش تولیدکنندگان داخلی و صنعت گران می گذارد زیرا برای تولید محصولات باکیفیت تر باید کمر همت ببندند و با تولید محصولات کیفی، زمینه جذب مصرف کنندگان را فراهم آورند.

بنا به گفته مشاور عالی سازمان بهزیستی، رونق تولید ملی دو پیامد دارد؛ هم حمایت از تولید ملی استقلال، امنیت، عزت و اقتدار ایرانی را در پی دارد و هم ایجاد اشتغال و کار را برای جوانان این مرز و بوم به ارمغان می آورد. پس از هر لحاظ که به این موضوع بنگریم به نفع کشور است که از تولیدات ملی با توجه به ارتقای کیفیت حمایت کنیم. بنا به گفته حجت الاسلام سیدمحمدی، کارشناس مسائل اجتماعی، تولید ملی جهادی است که بار عمده آن بر دوش خانواده هاست. وی در گفت وگو با خراسان، گفت: موضوع حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی به اقداماتی نیاز دارد که همه آحاد جامعه از جمله مردم، خانواده ها و مسئولان با عرق ملی و مذهبی باید انجام آن را وظیفه خود بدانند و همگی به سمتی بروند تا فرهنگ استفاده از کالاهای وارداتی و خارجی در جامعه به ارجحیت دادن کالای ایرانی و داخلی تغییر کند. به گونه ای که خرید و استفاده از کالای ایرانی که حاصل دسترنج جوانان ایرانی است، ارزش محسوب شود. وی با اشاره به این که خانواده ها به ویژه زنان، نقش کلیدی در حمایت از تولید ملی دارند، افزود: وقتی قرار است کالایی خریداری یا جهیزیه ای تهیه شود، معمولا انگشت انتخاب به سوی کالای خارجی نشانه می رود. چشم و همچشمی در این زمینه نیز باعث شده است مصرف کالاهای خارجی که حتی در برخی موارد کیفیت آن از کالای ایرانی پایین تر است، روز به روز بیشتر شود و واردات محصولات افزایش یابد.

فرهنگ سازی برای حمایت از تولید ملی باید هوشمندانه باشد

بنا به گفته مشاور عالی سازمان بهزیستی، مسئولان فرهنگی باید نسبت به فرهنگ سازی اقدام کنند و امسال، سرآغازی برای فرهنگ سازی و نهادینه شدن این فرهنگ در خانواده ها باشد که «مصرف کالای ایرانی ارزش است». البته فرهنگ سازی در این زمینه باید هوشمندانه باشد.باید به خانواده ها اطلاع رسانی شود که حمایت آن ها در زمینه خرید و استفاده کالای ایرانی به نفع اقتصاد کشور است و چرخ صنعت را به حرکت می اندازد. وقتی چرخ صنعت به حرکت افتاد و صنعت رونق گرفت به کارآفرینی و اشتغال منجر می شود. در این صورت بیکاری جوانان از جامعه رخت بر می بندد. وی افزود: وقتی رویکرد جامعه به سوی مصرف کالاهای خارجی حتی در کم اهمیت ترین موارد است، تولیدات داخلی از عرصه رقابت جا می مانند. کارخانه ها یکی پس از دیگری تعطیل و کارگران این کارخانه ها به جمع بیکاران افزوده می شوند. این کارشناس مسائل اجتماعی با اشاره به این که در برخی تولیدات، مشابه داخلی نداریم و ناگزیر به واردات آن ها هستیم، گفت: عزم ملی باید در خانواده ایجاد شود و در مواردی که کالای مشابه داخلی داریم، حتی اگر کیفیت آن پایین است باید مصرف شود تا کیفیت آن نیز ارتقا یابد. در این صورت تولیدکننده داخلی با دلگرمی و پشت گرمی مصرف کنندگان به جای نگرانی برای فروش نرفتن محصولاتش، به ارتقای کیفیت آن ها می اندیشد.

حمایت از تولیدات داخلی هزینه و فایده است

حجت الاسلام سیدمحمدی با بیان این که حمایت از تولیدات ملی، جهادی است که نقش عمده آن بر دوش خانواده هاست، گفت: به اصطلاح اقتصاددانان حمایت از کالاهای داخلی هزینه و فایده است، زیرا هم هزینه ها را کاهش می دهد و هم بر رونق کسب و کار در کشور منجر می شود. نفع این موضوع نیز متوجه خانواده هاست، زیرا به اشتغال و کارآفرینی برای جوانان منجر می شود. در این صورت بیکاری که عامل بسیاری از آسیب های اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد، سرقت و ... است کاهش می یابد و جامعه پویا و بانشاط می شود. علاوه بر این حمایت از کالاهای داخلی باعث استقلال، عزت و اقتدار کشور در عرصه های جهانی می شود. وی افزود: البته این به این معنا نیست که واردات کالاها را ممنوع کنیم، بلکه باید در مواردی که تولید داخلی داریم، واردات را محدودتر کنیم و در کنار آن نیز با فرهنگ سازی برای استفاده از کالای داخلی، از تولید کننده داخلی حمایت کنیم. اما در حال حاضر به جای حمایت از تولید کننده داخلی، در تمام زمینه ها از جمله لوازم خانگی، پوشاک، کفش و لوازم آرایشی و بهداشتی، واردات حرف اول را می زند. در این میان جایی برای نفس کشیدن و عرض اندام تولید کننده داخلی باقی نمی ماند. در نتیجه نیروهای خلاق با نبوغ و کارآفرین، به دلیل حمایت نشدن ترک وطن می کنند. بنابراین امسال باید جهاد حمایت از تولید داخلی آغاز شود و خانواده ها در این عرصه پیش قدم شوند.

جایگزینی کالای ایرانی در خانواده وظیفه جهادی زنان است

معصومه حاج حسینی استاد دانشگاه تهران نیز در این باره به فارس گفت: جایگزینی کالای ایرانی در خانواده ها، وظیفه جهادی زنان است این موضوع موجب رونق اقتصادی کشور و برطرف شدن مشکل بیکاری جوانان می شود.وی افزود: تولید ملی و ارتقای کیفیت تولید داخل جهادی بر عهده مردان است و حمایت از تولید داخلی در خانواده ها، مسئولیت زنان است. چرا که مادران در خانواده نقش فرهنگ سازی را بر عهده دارند.معصومه ظهیری عضو هیئت علمی گروه مطالعات زنان جامعة المصطفی نیز معتقد است: زنان در زمان ناصرالدین شاه مصرف تنباکو را تحریم و موجی را در این زمینه در کشور ایجاد کردند. اکنون نیز می توانند مصرف اجناس خارجی را تحریم و کالای ایرانی را جایگزین آنها کنند.وی با اشاره به این که اقشار عمومی جامعه در تحقق حمایت از تولید ملی نقش مهمی دارند، گفت: باید توجه داشت افزایش سرمایه ملی جز با تولید ملی و بالا بردن تلاش و کوشش محقق نمی شود بخشی از زنان جامعه تولید کننده و مولد هستند و در موضوع اشتغال و پرورش نیروی کار فعالیت می کنند. هم چنین مبارزه با بیکاری و پرورش نسلی توانمند یکی از وظایف مهم زنان است.مینا مهرنوش عضو هیئت علمی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران نیز به فارس گفت: نقش زنان شاغل و روستایی در تولید ملی بسیار مهم است. چرا که آن ها با احساس تعهد و مسئولیت بیشتر، می توانند چرخه صنعت کشور را رونق دهند.

خانواده ها با خرید کالاهای ایرانی، تولید ملی را جان دوباره بخشند

به گزارش فارس مینو اصلانی رئیس بسیج جامعه زنان نیز در خصوص نام گذاری سال ۹۱به عنوان سال "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" اظهار داشت: شعار امسال با توجه به درایت مقام معظم رهبری مبتنی بر نیاز روز و جدی کشور انتخاب شده است. پس باید همه فعالیت های کلان دستگاه های اجرایی کشور به سمت تحقق آن حرکت کند.وی با بیان این که همه دستگاه های اجرایی باید با تعامل، همکاری و تلاش مضاعف زمینه تحقق این شعار را فراهم آورند،افزود:ارتقای کیفیت کالاهای داخلی، تشویق مردم برای خرید این کالا ها و فراهم کردن فضای اقتصادی کسب و کار برای افزایش تولید ملی، از جمله مهم ترین مباحث مورد توجه در این زمینه است.اصلانی با اشاره به نقش زنان در تحقق این شعار بیان کرد: با توجه به این که زنان نقش موثری در مدیریت اقتصاد خانواده دارند ، باید با مصرف بهینه و صحیح کالاهای داخلی، قناعت و صرفه جویی را پیشه خود قرار دهند و مانع از رواج تجمل گرایی و مصرف گرایی شوند.وی ادامه داد: اگر زنان که معمولا بیشترین نقش را در خرید لوازم مورد نیاز زندگی در خانواده ها ایفا می کنند، به کالاهای با کیفیت تولید داخل گرایش داشته باشند، تقاضا برای تولید داخل افزایش می یابد و در نتیجه عرصه تولید در کشور شکوفا می شود
زنان در ترویج مصرف کالای ایرانی راهبر باشند

عشرت شایق نماینده مجلس هفتم نیز گفت: تغییر نگرش در استفاده از کالای ایرانی و حمایت از تولید داخلی، یک ضرورت است که زنان می توانند در این زمینه راهبر باشند.وی افزود:خرید اجناس ایرانی نباید تنها هدف باشد بلکه باید با حمایت از تولید داخلی، با تعطیلی واحدهای تولید کننده و بیکاری کارگران مقابله شود.نماینده مجلس هفتم با بیان این که موتور محرکه واحدهای تولیدی حمایت از کار و سرمایه ایرانی است، گفت:از این راه به خودکفایی اقتصادی می رسیم و مصرف تولیدات داخلی باعث شکسته شدن تورم و رکود حاکم بر جامعه می شود.شایق ادامه داد: برای اصلاح الگوی مصرف باید تولیدات داخلی را جایگزین محصولات خارجی کنیم و زنان و خانواده ها نیز باید تصمیم بگیرند برای تهیه وسایل منزل و جهیزیه فرزندان شان از کالاهای داخلی استفاده کنند نه اجناس خارجی.نقش رسانه ملی در این زمینه بسیار کلیدی است والقای استفاده از کالای ایرانی در همه برنامه ها ضرورتی محسوس است.

اجناس ایرانی تبلیغ شود نه کالاهای خارجی

وی با اشاره به این که استاندارد کالاهای ایرانی در حد قابل قبول است، عنوان کرد: تولید کنندگان داخلی باید سطح استاندارد اجناس خود را افزایش دهند.شایق گفت: تبلیغات در عرصه فروش و مصرف یک کالا حرف اساسی را می زند و از این رو در سطح خیابان های شهر باید اجناس ایرانی را تبلیغ کنیم و مردم نیز با خرید اجناس ایرانی از تولید داخلی حمایت کنند.

منبع: روزنامه خراسان

سه شنبه بیست و یکم 6 1391 5:53 بعد از ظهر
X