معرفی وبلاگ
سلام:بازدیدکننده گرامی برای حمایت ازتولیدات داخلی حتی الامکان ازخریداجناس خارجی پرهیزکنیددراین وبلاگ سعی می شودراه کارهای مناسب برای تقویت نیروی تولیدی این مرزوبوم ارائه گرددایده های شماعزیزان راجهت به قدرت رسیدن تولیدات وطن پذیراهستیم دریغ نفرمایید باتشکرمدیروبلاگ
دسته
توليد ايراني-افتخار جهاني
آموزش طراحي قالب براي تبيان
حمايت ازاقتصاد،كاروتوليدملي
لينگ دوستان
لينگ دوستان
لينگ دوستان
لينگ دوستان
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 502106
تعداد نوشته ها : 163
تعداد نظرات : 7
 حمايت از توليد ملي  حمايت از توليد ملي

ما می توانیم


ذائقه ایرانی ، کالای ایرانی


تولید ملی
Rss
طراح قالب
GraphistThem273

رازنيوز، حال كه مي‌خواهم بنويسم بهتر است از سالي كه به نام جهاد اقصادي بود، شروع كنيم تا برسيم به سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني.

سالي كه به نام جهاد اقتصادي مطرح شد، سالي بود كه مسئولان اقتصادي مي‌بايست جهادي تمام عيار را در اين راستا شروع مي كردند و كفش‌هاي پولادين مي پوشيدند تا بلكه كمي از اين همه تورم كم شود و كمتر بحث فساد اقتصادي در ايران مطرح شود .حق والانصاف كه در اين سال هم كم مايه نگذاشتند اما در بعضي از بخش ها به موفقيت دست نيافتيم.

اما تنها مسئولان اقتصادي در اين امر دخيل نبودند، بلكه ملت ايران نيز مي‌بايست دست‌ به‌ دست مي دادند تا اين امر تبديل شود به جهاد فرهنگي حمايت از منابع و مصرف كننده گان.

اما جهاد اقتصادي با رويه‌اي كه پيش گرفته بود اولين اهداف خود را كه جهاد شكوفايي استعداد‌هاي ايراني‌ها بود كه نه تنها عزم راسخي لازم داشت بلكه از همان خانواده و كوچه بازار خودمان شروع مي‌شد تا مي‌رسد به دولت و اقتصاد دانان كه مي‌بايست اين جهاد اقتصادي را، فرهنگ سازي مي‌كردند.

در سالي كه گذشت استكبار چون سال‌هاي گذشته مسئله تحريم را پيش كشيدند ولي به حول قوه الهي و درايت حضرت آيت‌الله امام خامنه‌اي (مدظله العالي) سال نود را به اين نگاه نام‌گذاري كردند تا آب سردي باشد بر پيكره غربي‌هايي كه نام دموكراسي بر كشور خودشان گذاشته‌اند.

بگذريم .. ..

سال 91 حمايت از توليد داخلي و سرمايه ملي :

حالا بحث سر آن رسيده كه كمي هم از خودمان تعريف كنيم كه حق والانصاف در بيشترين موارد ستودني هستيم به كالاي ايراني.

هميشه وقتي به گذشته پدرانمان كه فكر مي كنيم يا برايمان تعريف كرده اند؛ وقتي حرف از اجناس ايراني و مصرف آن مي رسيد تنها به اين مي رسيديم كه عجب؛ جنس‌هاي ايراني هم به اندازه خود حرف‌ها براي گفتن دارند . وقتي هنوز آثار اجناس آن دوره بدون تغيير در جهزيه مادرانمان يافت مي‌شود هر روز خاطراتي را برايم رقم مي زند.


اما اکنون باید از کالاهایی حمایت کنیم که در تولیدشان خودکفا شده‌ایم و حتی قدرت آن را داریم که آن را صادر، و به دیگر کشورها بفرستیم.

چشیدن از یک دانه برنج ایرانی و حتی مصرف چرم‌های ایرانی که در نوع خود نظیر ندارند کالاهایی که مشابه جنس چینی آن در بازار به وفور عرضه شده ولی کیفیت جنس ایرانی را ندارند، فقط برای جلب مشتری قیمت‌های ارزان دارند و مصرف کننده تنها فریب ظاهر آن و قیمتش را می خورد. ولی بعد از چند ماه میهمان سطل آشغال خانه‌هایمان می‌شود. البته قبل از آنکه بحث را در مورد حفظ سرمایه ملی بیشتر باز کنیم باید اول از مضرات این اجناس چینی گفت.

اجناس چینی در برابر اجناس ایرانی و ملی از کیفیت کمتری برخوردارند به گونه ای که اگر خوب دقت کنید می‌بینید که چند ماه نگذشته این کالا کارایی خود را از دست داده و تنها حکم یک کالای یک‌بار مصرف را به خود گرفته و آثار آن به خوبی دیده می شود.

اما اجناس ایرانی که دست رنج تولید کننده‌های داخلی است چون چرم، کفش، پوشاک ایرانی، فرش، لوازم برقی، ابزار آلات و غیره ...... ماندگاری بیشتر و چه بسا بنا به ذائقه تنوع‌طلبی انسان که همه روزه به دنبال مدل‌های جدیدی برای زندگی آرامش بخش است خسته کننده به نظر می رسد و (سرانجام این اجناس مهمان سمساری‌ها می شوند، چون به این راحتی خراب شدنی نیستند)، مصرف کننده به دنبال نوع دیگری از آن می رود .

قاچاق:

قاچاق از جمله آفاتی است که گریبان‌گیر تولید کنندگان داخلی است و چه بسا متاسفانه شغل مرسوم برخی از لنج‌داران بوشهری و بندر نشینان جنوب ایران است و از این راه امرار معاش می کنند. لوازمات بهداشتی که جان خیلی‌ها را به خطر می اندازد و دیگر کالاها که در بازارهای شهر به وفور یافت می شود و این تأسفی است که ما باید برای خودمان بخوریم چون از یک ناخنگیر ساده زندگیمان شده مدل چینی تا کالاهای دیگرمان که همه و همه از این طریق وارد ایران می شوند.

پس راه مقابله با آن را ابتدا در فرهنگ‌سازی استفاده کالاهای داخلی باید دانست. اما وقتی ما ایرانی ‌ها همیشه از چیزی استفاده کنیم که خودمان تولید می‌کنیم و کمتر از جنس‌های چینی و آلمانی و فرانسوی استفاده کنیم مطمئنا وضع اقتصاد داخلی از این همه تورم به تنگ نمی‌آید و مصرف کننده هر روز به فردای اقتصادی خود نگران نمی شود.

مثال این حرف این است که در خیابان آشغال بریزی و بعد تعریف از خیابان‌های اروپا را کنیم. ما تا خودمان نخواهیم یک حامی برای مصرف کننده باشیم نخواهیم توانست حتی در فرهنگ استفاده از این کالاها هم خودکفا شویم، پس بهتر است کمی هم به ایرانی بودنمان فکر کنیم.

تولید کنندگان! تکانی در این سال به خودتان دهید :

حرفم را رک و قاطع می گویم وقتی قرار است از این پس ملت همان اعتمادی که به شما تا قبل داشته‌اند، بیشتر کنند پس بهتر است در این سال که مقام معظم رهبری به نام "تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی" نام نهاده شما هم یک تکانی به خودتان بدهید و بهترین محصولات را عرضه کنید، نه آن‌که بهترینش را صادر و بدترینش را در ایران ارائه کنید در حالی که این حق مصرف کنندگان داخلی است کالای مرغوب ایرانی را مصرف کنند.

چنان که امام خامنه‌ای فرمودند : "افزایش سرمایه؛ چنانچه با همکاری همه عوامل ذیربط حلقه‌های زنجیره تولید در جای خود قرار گیرند و نقش و مسئولیت خود را به خوبی اجرا کنند، چرخه تولید مناسب شکل می‌گیرد که نتیجه آن افزایش سرمایه ملی در کنار تولید ملی است. باید شعار سال۹۱ را آنچنان جدی گرفت و برای تحقق آن تلاش عالمانه کرد که در پایان سال دوقلوی سرمایه ملی و تولید ملی برای مردم ایران کاملاً محسوس باشد. ان شاء الله."/گام نیوز

به قلم سعیده رزمجو عضو کانون بصیرت بسیج دانشجویی استان بوشهر
دانشجوی دانشگاه پیام‌نور و سردبیر نشریه بصیرت دانشجو

www.raznews.ir/fa/pages/?cid=25568

چهارشنبه چهارم 5 1391 10:8 بعد از ظهر
X