معرفی وبلاگ
سلام:بازدیدکننده گرامی برای حمایت ازتولیدات داخلی حتی الامکان ازخریداجناس خارجی پرهیزکنیددراین وبلاگ سعی می شودراه کارهای مناسب برای تقویت نیروی تولیدی این مرزوبوم ارائه گرددایده های شماعزیزان راجهت به قدرت رسیدن تولیدات وطن پذیراهستیم دریغ نفرمایید باتشکرمدیروبلاگ
دسته
توليد ايراني-افتخار جهاني
آموزش طراحي قالب براي تبيان
حمايت ازاقتصاد،كاروتوليدملي
لينگ دوستان
لينگ دوستان
لينگ دوستان
لينگ دوستان
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 502120
تعداد نوشته ها : 163
تعداد نظرات : 7
 حمايت از توليد ملي  حمايت از توليد ملي

ما می توانیم


ذائقه ایرانی ، کالای ایرانی


تولید ملی
Rss
طراح قالب
GraphistThem273
نان همچنان با كيفيت پائين و به صورت خميري به دست مردم مي‌رسد و در توليد آن هم از جوش شيرين استفاده مي‌شود. مردم هم ديگر به كيفيت‌ پايين‌ نان سنتي عادت كرده‌اند. اما مسوول اصلي اين وضعيت كيست؟

به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، نان را مي‌توان بدون شك پرمصرف‌ترين ماده غذايي بسياري از مردم جهان و از جمله ايراني‌ها دانست. سفره بدون نان بركتي نداشته و قوت لايموت چنان با زندگي مردم گره خورده كه حتي دولت براي افزايش قيمت آن برنامه جداگانه‌اي را در مقايسه با ساير كالاها به اجرا درآورد.

اما مردم ايران سالها است كه از كيفيت پايين ناني كه خريداري مي‌كنند، ناراضي بوده و آن‌قدر به اين نارضايتي بي‌توجهي شده كه مردم هم ديگر به وضعيت موجود عادت كرده‌اند و اگر نان باكيفيت بخرند، شايد تعجب كنند.


از سوی دیگر انتظار می‌رفت با ورود نان صنعتی به کشور تا حدودی رضایت مردم جلب شود، اما نان صنعتی با توجه به قیمت بالا هرگز نتوانست انتظارات را برآورده کرده و نارضایتی مردم را از نان سنتی جبران کند. هدفمندی یارانه‌ها هم که از آن به عنوان عاملی برای افزایش کیفیت نان یاد می‌شد، هر چند که طبق آمارها از دور ریز یا به عبارت دیگر اسراف نان جلوگیری کرد ولی نتوانست چندان تاثیری بر کیفیت آن داشته باشد. از آن سو استاندارد پرمصرف‌ترین ماده غذایی موجود در کشور نیز اجباری نبوده و این به معنای آن است که هزاران نانوایی در سراسر کشور می‌توانند هر طور که دلشان بخواهد نان را تحویل مردم دهند.

در این بین سازمان استاندارد به عنوان متولی اصلی حوزه استاندارد و کیفیت در کشور تاکنون اقدام موثری در راستای بهبود کیفیت نان تولیدی در کشور انجام نداده است.

اخیرا طرحی در سه منطقه تهران برای پایش استاندارد نان به اجرا درآمده که تاکنون نتایج این طرح اعلام رسمی نشده است. اما برخی گزارش‌ها حاکی از وضعیت نامطلوب نانوایی‌های تهران بوده که در این طرح وضعیت کار آنها بررسی شده است.

با این وجود مدیرکل استاندارد تهران، رئیس خود یعنی نظام‌الدین برزگری را مسوول اعلام نتایج طرح فوق می‌داند و برزگری هم می‌گوید که نتایج طرح هنوز نهایی نشده و از بیان جزئیات خودداری می‌کند.

مدیرکل صنایع غیرفلزی سازمان استاندارد هم که به تازگی به این سمت منصوب شده از پاسخگویی به این سوال درباره استاندارد نان طفره می‌رود. گویا سازمانی که قرار بود با جدایی از وزارت صنعت، معدن و تجارت به صورت مستقل تصمیم‌گیری کند، حال موضعی به مراتب تدافعی و بسته به خود گرفته است.

پیشتر مرکز پژوهشهای مجلس در آخرین گزارش خود با ارائه 18 راهکار برای بهبود کیفیت نان تولیدی در کشور بر اجباری شدن استاندارد نان تاکید کرده بود. این در حالی است که سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان متولی اصلی بحث استاندارد کالا و خدمات در کشور تاکنون فعالیت چندانی در حوزه نان نداشته است.

www.mashreghnews.ir

پنج شنبه پنجم 5 1391 11:8 بعد از ظهر
X